FESTdobre – „Siła nawyku” Charles Duhigg

Siła Nawyku. Książką popularnonaukowa, która czarno na białym pokazuje naukowe dowody na treści zawarte chociażby w dość znanym „Sekrecie”. Pan Duhigg przygotował obszerną publikację dotyczącą mechanizmów tworzenia nawyków, jak je zmieniać, zastępować nowymi i co najważniejsze potwierdza, że nawyk nie jest wszczepiony dożywotnio, a każde pochłanianie chipsów albo bezmyślne przesiadywanie na facebooku można zastąpić codziennym joggingiem i jedzeniem gotowanych warzyw. Wiem, kosmos. Oczywiście, nie należy się spodziewać, że wszystko będzie łatwe i wystarczy jak w Sekrecie skupić się na bogactwie i ciele supermodelki i za 3 dni ni stąd ni zowąd obudzimy się jako Miranda Kerr z kontem Billa Gatesa. No, niestety nie. Ludzki umysł jest sprytny i stara się obniżyć wydatkowanie energii na wypadek ataku tygrysa szablozębego, co skutkuje dość bolesnym leniem, jeśli tylko mamy ruszyć się z miejsca i trochę powysilać. Niestety, aby zmienić swoje nawyki musimy się trochę powysilać. Autor przekonuje, że już samo poranne ścielenie łóżka i odrobinę sportu kilka razy w tygodniu może zdziałać cuda, gdyż jedne nawyki pociągają kolejne. (Znacie jakiegoś maratończyka zajadającego się chipsami i cheesemacami?). I tak poranne ścielenie łóżka powoduje, że nie będziemy się spóźniać. Wyeliminowanie spóźnialstwa przyczyni sie do lepszej organizacji czasu itd. To co? Może warto zaryzykować i posłać rano łóżko?

This article has 1 comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>